Katera so najpomembnejša Google SEO pravila

Glede na to, da optimizacija spletne strani (SEO) zanima vedno večji spekter podjetnikov, ki želite na spletu vzpostaviti učinkovito prodajo preko Googla, hkrati pa optimizacija spletnih strani ne zahteva denarnih vložkov v Google Ads spletno oglaševanje, je razumljivo, da aktualna Google SEO pravila zanimajo vedno več interesentov.

Poznati aktualna Google SEO pravila prispeva h konkurenčni prednosti, ki zagotavlja, da se spletna stran podjetja, nahaja na prvih mestih Googla, podjetje pa si iz tako uvrščenih speltnih strani lahko obeta konstanten dotok obiskovalcev in konstantek dotok kupcev ter novih poslov iz svojih internetnih strani.

V spodnjem prispevku so predstavljena nekatera najbolj aktualna Google SEO pravila, ki prispevajo k temu, da se bo vaša spletna stran znašla na prvih mestih Googla.

Spodaj predstavljena Google SEO pravila so razvrščena od najpomembnejšega SEO pravila do najmanj pomembnega, sicer pa vsa predstavljena in opisana pravila predstavljajo šele t.i. “higienski minimum” in SEO osnovo, ki bi jo morala upoštevati vsaka, v kakovostno SEO optimizacijo, usmerjena spletna stran.

V kolikor so vam osnovna, spodaj predstavljena in opisana Google SEO pravila, že poznana, kljub temu pa na vaši spletni strani opažate najrazličnejše Google SEO težave, priporočamo obisk strani na povezavi (kjer so opisane najpogostejše Google SEO težave, lahko pa oddate tudi svojo SEO težavo, če med opisanimi ni vaše).

Za tiste, ki vas podrobneje zanimajo primeri kako poteka optimizacija internet strani, smo nekaj primerov prikazali tudi v članku na povezavi. V njej smo se posebej osredotočili na optimizacijo internet strani za generiranje sledi (t.i. lead generation strani) ter na optimizacijo internetnih trgovin.

Pomen kakovostne SEO analize za odkrivanje rezerv pri upoštevanju Google SEO pravil

Bolj kot znate analizirati Google SEO rezerve in priložnosti za izboljšavo SEO optimizacije vaših speltnih strani, bolj boste prispevali k temu, da se vaša spletna stran uvršča na najboljšas mesta na Googlu, SEO analizo vaše spletne strani pa začnite z analizo ključnih besed.

Vse spletne vsebine, ki jih je potrebno optimizirati na vaših spletnih straneh, je potrebno optimizirati za posamezne (ali več ključnih besed skupaj) besede.

Kakovostna SEO analiza preuči težavnost vaše panoge, določi t.i. srednjeročne in dolgoročne SEO prioritete, kratkoročne t.i. SEO quick wins prioritete, identificira t.i. long tail priložnosti, zato strokovnjaki za SEO analizo potrebujejo pogosto več informacij o vaši spletni strani in ne samo url naslov vaše spletne strani. Koliko stane in kaj vključuje ter zakaj natančno se priporoča SEO analiza, preverite na povezavi.

Search intent

Najpomembnejše pravilo Google SEO optimizacije je, da s spletno vsebino zadovoljimo t.i. search intent naših obiskovalcev.

Če tudi maksimalno upoštevamo vsa ostala SEO pravila, vam to ne bo koristilo popolnoma nič, če boste zgrešili z zadovoljitvijo namena iskalcev/uporabnikov Googla.

Prvi namen iskalnika Google je maksimalno kakovostno in hitro ter v celoti, zadovoljiti namen uporabnikov Googla. Zato je logično, da Google, na vrhnja mesta na prvi strani Googla, uvršča tiste spletne strani, ki ta namen (search intent) tudi najbolje in najhitreje zadovoljijo.

NAMIG: Zelo podrobno o tem kaj je search intent in kakšen je njegov pomen pri spletni optimizaciji ter kako se lotite raziskovanja search intenta, piše v članku Kako search intent uporabiti pri SEO optimizaciji vsebin.

Primer zadovoljevanja “search intenta” za Googlove uporabnike, ki jih zanimajo klubske mizice

Če dobro pogledate spodnjo sliko, boste opazili, da Google svojim uporabnikom, ki se preko njega zanimajo za klubske mizice (1300 vtipkanj “klubske mizice” v Sloveniji, na mesec), prikaže na prvih straneh, predvsem spletne strani, ki ponujajo najrazličnejše klubske mizice in njihovo ponudbo.

To pomeni, da je iskalni namen (search intent), po oceni Googla, uporabnikov, ki v Google vtipkajo “klubske mizice”, predvsem in v prvi vrsti, da vidijo ponudbo klubskih mizic (v nasprotnem bi na prvih straneh Googla bilo o klubskih mizicah, napisano nekaj drugega).

search intent klubske mizice

Iz zgornje slike, med ponudniki še posebej izstopajo klubske mizice Pohištvo123.si, kjer so v primerjavi z ostalimi ponudniki klubskih mizic, pomislili tudi na diferenciacijo/razlikovanje njihove ponudbe mizic od ostalih ponudnikov. Medtem, ko vsi ostali ponudniki klubskih mizic ponujajo v SEO naslovu (o tem v nadaljevanju) zgolj pojasnilo, da ponujajo klubske mizice, v Pohištvo123.si vabijo z obljubo, da so njihove klubske mizice celo 50% cenejše od konkurentov. Kliknite v njihovo ponudbo in hitro vam bo jasno zakaj so klubske mizice pri Pohištvo123.si eden izmed paradnih konjev njihove prodaje pohištva.

Content format

Zadovoljitev namena iskalcev/uporabnikov Googla, je mogoče doseči z različnimi oblikami (formati) spletnih vsebin (slikami besedilom, tabelami, videom, avdio vsebino, pdf knjigo, zgodbo (blog), pristajalno stranjo, prikazom ponudbe, itd…), a ni za vsako ključno besedo, ki jo uporabniki Googla vtipkajo ali izrečejo v Google, primerna vsaka oblika vsebine.

Zato je drugo najpomembnejše Google SEO pravilo, izbira in priprava ustreznega formata (vrste vsebine), saj najbolj primerna vrsta spletne vsebine, najbolj zadovolji namen uporabnikov Googla.

Primer ustreznega content formata za Googlove uporabnike, ki jih zanima poroka

Če v Google vtipkate izraz “poroka” (kar naredi na slovenskem Googlu, na mesec, cca 2400 ljudi), lahko opazite, da je najbolj primerna vrsta vsebine za ključno besedo “poroka”, vsebina, ki podaja različne informacije o poroki:

content format poroka

Očitno Google ocenjuje, da besedo “poroka” vtipkajo tisti, ki potrebujejo osnovne informacije o poroki (npr. iz euprave) in pa informacije kot jih ponuja npr. spletna stran poroka Sanjski-Sopek.si (informacije o civilni poroki, kaj zajema dekoracija poroke, kakšna naj bodo poročna vabila, kaj zajema načrtovanje poroke,….)

Kakovost in uporabnost vsebine

Tretje najpomembnejše Google SEO pravilo je kakovost in uporabnost spletne vsebine, saj četudi imamo po vseh SEO pravilih, v pravilnem formatu in s ciljem zadovoljiti search intent uporabnikov Googla, izdelano vsebino – ta ne koristi nič, če je vsebina izdelana neuporabno in v slabi kakovosti.

Visoki standardi kakovosti zahtevajo, pri različnih vrstah spletnih vsebin, zagotavljanje različnih parametrov kakovosti (pri optimizaciji slik za SEO govorimo o visokokakovostnih slikah v mega pikslih, pri video optimizaciji govorimo o HD video posnetkih, pri SEO optimizaciji blog zapisov govorimo o visoki stopnji zadržanosti bralcev na blog vsebinah (v sekundah in minutah, stopnji odboja od blog zapisov, itd….)

Predvsem za lastnike tistih spletnih strani, ki svoje spletne vsebine, gradite na WordPress platformi, so dodatni primeri optimizacije wordpress spletnih strani, predstavljeni na povezavi. Obenem sodi med ene izmed naših najbolj branih prispevkov tudi zapis WordPress za začetnike & WordPress spletna trgovina.

Uporabnost spletnih aplikacij & SEO (primer aplikacija za prijavo za pregled bonitet podjetij)

Če dobro pogledate spodnjo sliko, kjer je v Google vtipkana besedna zveza “boniteta prijava”, se na prvih treh mestih nahajajo spletne strani (istega ponudnika), ki omogočajo prijavo za pregled bonitet podjetij. Na četrtem mestu je spletna stran z dostopom do prijave za pregled bonitet podjetij na tujih trgih, na 5. mestu pa podjetje (ebonitete.si), ki prav tako na svoji spletni strani ponuja prijavo za ogled bonitet podjetij, a besede “prijava” nima vključene v SEO naslovu in meta opisu. Ima pa v meta opisu uporabljeno besedo “prijavo” (terjatev in pravic….). Tukaj beseda “prijava” ni uporabljena v kontektsu prijave na aplikacijo.

seo aplikacije bonitete prijava

Uporabnost vsebine na tujih trgih in Google SEO pravila na njih

Podjetja in spletne trgovine, ki svoj spletni nastop, razvijajo na tujih trgih, morate,v tem zapisu, prikazana Google SEO pravila, upoštevati na vseh trgih, kjer nastopate. Bodisi, da na tujih trgih nastopate in prodajate z eno, večjezično spletno stranjo ali več spletnimi stranmi (spletnimi domenami), prilagojenimi za posamezne trge.

Lastniki spletnih strani, ki nastopate (tudi) na tujih trgih, med eno izmed najpogostejših vprašanj, v svetu SEO optimizacije, sprašujete ali je iz vidika SEO, bolje nastopati, z eno, večjezično spletno stranjo ali z več različnimi spletnimi stranmi.

Načeloma nima SEO “prednosti” pred eno ali drugo opcijo, nobena, razen v kolikor vam za tuji trg, uspe pridobiti na trgu še prosto domeno, ki jo lahko poimenujete s ključno besedo, ki je hkrati tudi najbolj vtipkana na ciljanem spletnem trgu.

Primer dobre prakse na madžarskem trgu – ključna beseda telefontokok in trgovina Topkinalat.hu.

Primer takšnega nastopa je slovenska spletna trgovina TopIzbira.si, ki jih je z madžarsko ključno besedo za ovitke za telefon (telefontokok ) uspelo pridobiti madžarsko domeno topkinalat.hu.

Po, več kot uspešnem SEO nastopu, spletne trgovine TopIzbira.si na slovenskem in hrvaškem trgu, si Topkinalat.hu (madžarska topizbira) utira odlično pot na Googlu, tudi na madžarskem trgu.

Google SEO pravila tuji trg primer telefontokok

SEO naslov

SEO naslov velja za prvo “oprijemljivo” Google SEO pravilo, ki veleva, da je SEO naslov opremljen s ključno besedo, za katero želite optimizirati spletno vsebino.

Nekateri SEO strokovnjaki zagovarjajo, da mora ključna beseda v SEO naslovu, biti na prvem mestu (od leve proti desni), sicer pa je SEO naslov tudi najpomembnješi Google SEO faktor, ki vpliva na t.i. CTR (click through rate).

Ali bodo uporabniki Googla kliknili na vašo spletno stran ali na konkurenčno je odvisno od tega kaj piše v SEO naslovu (saj je to prva stvar, ki jo Google uporabiniki, na Googlu, tudi opazijo).

Primer SEO naslova za spletne strani, kjer se ponuja urbana oprema

Ključna besedna zveza “urbana oprema” (npr. parkovne klopi, vrtno pohištvo, najrazličnejša igrala za parke, itd..) mora, z namenom, da so upoštevana aktualna Google SEO pravila, biti napisano NAJPrej, iz leve proti desni, v naslovu spletne vsebine.

Poglejte sliko:

seo naslov urbana oprema

Na zgornji sliki so na vrhnjih mestih Googla, najprej predstavljene spletne strani, ki imajo v SEO naslovu, najprej, iz leve proti desni, uporabljeno ključno besedno zvezo “urbana oprema”.

Hkrati ima, tretji po vrsti, podjetje Kreal, v naslovu omenjene še parkovne klopi in vrtno pohištvo, ki sodi k urbani opremi.

Meta opis

Meta opis je drugo Google SEO pravilo, ki ga je potrebno upoštevati pri SEO optimizaciji, velja pa, da je SEO meta opis, optimalen tisti, ki, iz leve proti desni, vključuje rabo ključne besede za katero je optimizirana spletna vsebina.

Za razliko od SEO naslova, meta opis dovoljuje več zankov (okrog 165).

H oznake

H oznake, t.i. H1, H2, H3, so oznake s katerimi označujemo glavni naslov in poglavja spletnih vsebin. H oznake si po Google SEO pravilih morajo slediti v zaporedju (H2 oznaka sledi H1 oznaki), H1 oznaka bi naj bila v celotni spletni vsebini, samo ena, H2 oznak pa bi naj bilo največ 10.

Keyword density

Keyword density je Google SEO pravilo, ki govori o gostoti ponavljanja ključne besede v celotni spletni vsebini (tako video, kot tekstovni in avdio vsebini). Ključna beseda za katero je optimizirana spletna vsebina, bi naj imela le to, enakomerno razpršeno in ponovljeno v celotni vsebini ravno dovolj krat (med 1% do 3% glede na količni celotne vsebine).

Notranje povezave

Notranje povezave, t.i. internal links, sodijo med eno izmed najbolj “zanemarjenih” Google SEO pravil, čeprav je notranje povezovanje spletnih strani med seboj, ena od t.i. najmočnejših SEO taktik, ki pomagajo Googlu bolje razumeti povezanost/strukturo/tematiko celotne spletne strani in jo posledično uvrstiti višje v iskalniku.

Primer odlično urejenih notranjih povezav na ponudbeni strani kreditov Abanke

Na spletni strani, kjer se ponujajo krediti Abanke poglejte primer odlično zgrajenih notranjih povezav, ki upoštevajo Google SEO optimizacijska pravila. Ali pa poglejte spodnjo sliko:

google seo notranje povezave

Zunanje povezave

Zunanje povezave, t.i. external links, predstavljajo “soseščino”, v kateri želite, da se vaša spletna stran, nahaja, glede na vse ostale vsebine na spletu.

Več kot zgradite t.i. zunanjih (outbound) povezav na druge, zaupanja vredne in kredibilne ter avtoritativne vire iz vaše spletne strani, bolj natančno dajete Googlu vedeti v kakšni “soseščini” želite, da se nahaja/razume vaša spletna stran.

Posledično, na tak način, tudi svoji speltni strani, dvigujete avtoritativnost in zaupanja vrednost, vaše spletne strani, v očeh Googla.

Google SEO pravila za optimizacijo slik

Glede na to, da iskanje na Googlu, zajema cca. 23% iskanj preko slik, je optimizacija slik, nedvomno izjemno pomembno Google SEO pravilo.

Osnovna optimizacija slik za Google, narekuje upoštevanje rabe ključne besede (za katero je optimizirana spletna vsebina), v imenu datoteke slike, v alt oznaki (alternative text) ter ustrezno velikost ter kakovost slik.

Dodatno priporočilo za tiste, ki se zanimate ne samo za Google SEO pravila, temveč za celovit spletni marketing je naš zapis, ki pojasnjuje kaj je spletni marketing in predvsem v čem se razlikujeta spletni marketing in digitalni marketing.

FoodFacts